GENERALNI SPONZOR

ZLATNI
SPONZOR

SPONZORI

PARTNERI

Održani slastičarski kongres “Interslast” u Umagu

Gdje je mjesto i kakva je uloga današnjeg hrvatskog slastičarstva? Da li su hrvatski slastičari spremni za Europu? Da li su dovoljno iskoristili europske i državne fondove za unaprjeđenje svoje djelatnosti? Gdje su izvozne mogućnosti hrvatskog slastičarstva? Koliko je učinjeno na profiliranju hrvatskih autohtonih slastica? Koliko je tih slastica zaštićeno ili se namjerava zaštiti kao hrvatski proizvod? Rapska, krčka, skradinska torta, ogulinska masnica, cukerančići, povetice, hvarske slastice, zagorske pogačice, hvarske slastice; o svemu tome bilo je riječi na velikom slastičarskom kongresu „Interslast“, od 18.- 21. listopada u umaškom hotel Sol garden Istra. Organizator kongresa je Novinsko-nakladnička kuća Robinson koja već 20-tak godina izdaje reviju za hrvatsko pekarstvo i slastičarstvo i koja je pokrenula inicijativu da se svi slastičari nađu na zajedničkom edukacijskom druženju. Uz brojna predavanja i eminentne predavače organizator je pripremio nekoliko radionica na kojima su prikazani novi trendovi u ukrašavanju i dizajniranju torta i slastica u svijetu, gosti iz Slovenije pokazali su kako se rade slastice od heljdinog brašna.

Budući da tvrtka Robinson već nekoliko godina uspješno surađuje s Udrugom kuhara Istarske županije i Hrvatskim kuharskim savezom, kongresnom dijelu je dodano natjecanje 12 slastičarskih ekipa koje su se borile za titulu „Zlatni Interslast“. Prijavili su se slastičari iz cijele Hrvatske, iz obrtničkog i hotelsko-restoraterskog sektora.

Radove je ocjenjivao poseban ocjenjivački žiri WACS-ovih sudaca. Na ovaj skup prijavili su se i slastičari iz Slovenije i Bosne i Hercegovine a natjecali su se u tri katergorije; svečana torta na 3 kata, artistika – puhani šećer i izrada mignona.

Skupu je prisutvovao i Damir Crleni, predsjednik HKS-a koji je čestitao nagrađenima.

Hrvatsko slastičarstvo zabilježilo je u posljednjih desetak godina veliki napredak u uvođenju modernih postignuća u svoj program, proširilo ponudu, a u sva ova nastojanja utkano je mnogo, stručnosti, inovativnosti i entuzijazma. Hrvatska ima slastice koje su strani turisti i domaći potrošači odavno prepoznali. Temelj hrvatskog slastičarstva su još uvijek obiteljske obrtničke slastičarnice, no u spomenutom razdoblju veliki iskorak učinilo je i slastičarstvo u hotelsko-restoraterskom sektoru koje je iskoristilo dolazak sve većeg broja turista u Hrvatsku, te znatnu pažnju pridavalo stručnom educiranju u postojećem sustavu strukovnog školovanja.

Unatoč ovim hvalevrijednim konstatacijama, treba istaći da je sve ovo postignuto u vrlo otežanim ekonomskim uvjetima privređivanja, rasta cijena sirovina, energije, nedostatka kvalitetne i stručne radne snage, pa se 580 hrvatskih slastičarnica različito profiliralo na tržištu kolača, sladoleda i drugih slastičarskih proizvoda. Mnogo obrtničkih slastičarnica se u Hrvatskoj u posljednjih 20 godina zatvorilo, a posebice u zadnjih nekoliko godina jer se neki više nisu mogli boriti protiv konkurencije trgovačkih lanaca koji prodavali daleko jeftinije kolače i slastice. Ipak današnjica pokazuje i dokazuje da se slastičarstvo može održati, treba intenzivirati inovativnost i moderniji pristup, što su mnogi i učinili. Zapravo točnu brojku slastičarnica je teško definirati jer u zadnjih deset godina mnoge su pekarnice ušle i u slastičarski program. Smatra se da je polovica od 1.800 pekarnica, koliko ih u Hrvatskoj danas radi, uvelo djelomično ili u vrlo velikom postotku slastičarski program. Istarski pekari primjerice doživljavaju veliki porast u prometu slastičarskih proizvoda, a u jeku turističke sezone dodohodak od slastica premašuje onaj ostvaren od pekarstva, slična situacija je u dijelu zagrebačkih slastičarnica. Daleko je slabija je situacija u dijelu Slavonsko-baranjske, Ličko-senjske i Sisačko-moslavačke županije.

Interslast je jedan od prvih velikih kongresa za slastičarstvo, sladoledarstvo i konditorstvo na području cijele regije. Prijavili su se slastičari iz cijele Hrvatske, jer je tema o novim trendovima bila vrlo intrigantna i predstavlja novi dodatni izvor stručnih informacija iz svijeta slastica.

Zagrebačka tvrtka Robinson na ovom skupu je promovirala i prvi broj revije za hrvatske slastičare „Dolce vita“ čiji je izvršni urednik Kristijan Kodrić.


URED HKS

Radno vrijeme Ureda: pon. - pet. 10:00 - 14:00

042/300-022
042/313-700
Aleja kralja Zvonimira 1, 42000 Varaždin
hks@kuhar.hr

recepti

Hladno predjelo

a03 - zeljko kukucka 03

Autor: ŽELJKO KUKUČKA


Toplo predjelo

toplo predjelo 2

Autor: Grozdana Bohorč


Glavno jelo

zlatni grozd - 112

Autor: ZORAN HERMAN


Desert

desert 1

Autor: Predrag Galjevski